Translate

7/27/2020

July YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class Online 7月のYOSHIKOlicious Beauty Cooking Class Online

Hello, everyone.  I now plan to do my YOSHIKOlicious Beauty Cooking Class monthly.  This month, I received a request for my tomato flavored homemade oil sardine, and I did three more dishes. 
皆様、こんにちは。私の美容食のお料理教室YOSHIKOlicious Beauty Cooking Classのオンライン版を月1回のペースにすることにしました。今月は、私のトマト味の自家製オイルサーディンをリクエストいただき、他に3品をご紹介しました。

I showed how to prepare the sardines. 
イワシの処理の仕方をお見せしました。
Dressed up version of oil sardines.  Pasta with this oil sardine is pretty delicious as well!
お洒落に盛り付けたオイルサーディンです。このオイルサーディンを使ったパスタもとっても美味しいんです!
Here, I am cooking eggplant caponata.  My version is no deep-flying, therefore it is healthy. 
茄子のカポナータをつくっているところです。私のは揚げないので、ヘルシーです。
My eggplant caponata is delicious with hot, room temperature, and chilled as well.  
私の茄子のカポナータは温かくても室温でも冷やしても美味しいです。
I am mixing black seabass with various colorful vegetables to make ceviche.
ブラックシーバスといろいろなカラフルな野菜を混ぜて、セビーチェをつくっています。
I love ceviche!  I make this a few times every summer!
セビーチェ大好き!毎夏、何回かこれをつくります!
I also introduced a very easy and tasty mackerel dish. 
とっても簡単で美味しいサバの料理もご紹介しました。
This mackerel has curry flavor.  Putting them with lettuce and tomato makes to look it pretty.  This is good to add in bento as well.
このサバはカレー風味なんです。レタスとトマトと一緒に盛り付けると、きれいにみえます。お弁当にもむくおかずです。
A couple of participants made some dishes already and sent me beautiful pictures.  The pictures from the video do not look good, so I truly appreciate it!  Here, I share those photos.  First, these are the pictures sent by Makiko san in New York.
すでに数品つくった参加者の方々がいらして、きれいな写真を送ってくださいました。動画から取り出す写真はきれいでないので、本当にありがたいです。こちらでシェアさせていただきますね。まずは、NY在住のMakikoさんからいただいた写真です。


こちらは九州からご参加くださっているMakiさんがつくって撮ってくださった写真です。
These are from Maki san from Kyushu, Japan. 

I am getting used to doing the online class little by little and enjoying it, so I will keep on doing as long as it can be helpful and useful to people.
このオンラインクラス、少しずつ慣れてきて、楽しんでやれるようになってきましたので、皆さんのお役に立てる限り続けていければと思います。
Thank you very much for those who participated.  We had an issue when I took pictures of everyone, and not all the people were included here.  I am so sorry!  We will do better the next time.
参加してくださった皆様、どうもありがとうございました。集合写真について手違いがあり、全員入っていなくて申し訳ありません!次回はそのようなことがないように気を付けます。

Please follow my Instagram!



ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします
ちなみに、次回のオンラインクッキングクラスは、8月7日夜9時~10時(NY時間 日本時間では8日朝10時~11時)です。

インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。

集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

ぐるなびのdressingでやっておりました、ニューヨークのレストラン紹介の連載もご参考になりましたら幸いです。

No comments:

Post a Comment