Translate

5/25/2022

Mainly Sardine Italian YOSHIKOlicious Beauty Kitchen イワシメインのイタリアンのYOSHIKOlicious Beauty Kitchen

Hello, everyone. I received a request of my social dining from a person who lives in Florida when she comes to New York. That was this past weekend and she said she loves fish, therefore, I chose my popular "Mainly Sardine Italian" for the theme of the social dining. As sardines are from ocean, I used blue as the main color for the table setting, and added white and yellow so that we can feel cheerful. The BGM was Italian music! 皆様、こんにちは。フロリダにお住いの方からニューヨークに来た時にお食事会をとのリクエストをいただきました。それがこの週末で、お魚が大好きとのことでしたので、お食事会のテーマに大人気の「イワシメインのイタリアン」を選びました。イワシは海の魚ですので、テーブルセッティングのメインカラーをブルーとし、楽しさを感じられるように白と黄色を加えました。BGMはもちろんイタリア音楽!
The first dish was crostini with white anchovy. Now, it is the season of ramp! Therefore, I added ramp on the tomato when I toasted it. After I toasted it, I added white anchovy on the top of the ramp. I think it was delicious combination. 1品目は、ホワイトアンチョビのクロスティーニ。今、行者ニンニクのシーズンなんですよね!なので、トーストした時にトマトの上に行者ニンニクを加えました。トーストしてから、行者ニンニクの上にホワイトアンチョビをのせました。美味しい組み合わせだったと思います。
Another appetizer was baguna cauda. The sauce contains anchovies. The sauce was very well received. もう1つのアペタイザーはバーニャカウダ。ソースにアンチョビが入っています。このソース、とっても好評でした。
And then, I served two different pasta. The first one was Sicily style pasta with sardine and fennel. This was very popular too! The pasta is orange because saffron was used. それから2種類のパスタをお出ししました。最初は、シシリア風のイワシとフェンネルのパスタ。これもとっても人気でした!パスタがオレンジなのは、サフランを使っているからです。
Another pasta was pasta with homemade oil sardine with tomato. This is my regular pasta with sardine for years. もう1つのパスタは、トマト味自家製オイルサーディンのパスタ。私の長年の定番パスタです。
This is my original version of Beccafico style sardine. I arranged in the easy way to make yet the taste is the same and delicious. これは、私が考案した鰯のベッカフィーコ風です。簡単につくれるようにアレンジし、それでいて味は同じで美味しいです。
The last one was a dressed up version of homemade oil sardine with tomato. I added fresh tomatos from the farmers market in Union Square as well as black olives and then sprinkled chopped parsley on the top. This was super popular too! 最後は、ドレスアップしたトマト味自家製オイルサーディン。ユニオンスクエアのファーマーズマーケットで買った新鮮なトマトと黒オリーブを加え、刻んだパセリをトッピング。これもとっても美味しかったです!
Thank you very much for coming! We enjoyed interesting and meaningful conversation! いらしてくださってありがとうございました!面白く有意義なお話ができて、楽しかったです!
Please follow my Instagram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。 インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment