Translate

5/13/2014

Finger Foods for the HappyDoll Spring Cleaning Party! ハッピードールのスプリングクリーニングパーティ用フィンガーフード!

Hello, everyone.  The weather turned to be like summer in New York this past weekend!  I had very busy for cooking this weekend and first of all, I would like to write about that I prepared two finger foods for the HappyDoll Spring Cleaning Party on Saturday.  This is a great party for charity!  The participants bring some things they no longer need and pay $ 25.00 which is tax-deductible.  Then, people can take home what they want without spending any additional money!  Isn't that great?  The left over things will be donated for charity.  This time, HappyDoll(http://happydoll.org/) raised $1,700!  They also collected six laptops for Labdoo (https://www.facebook.com/Labdoo) and the computers will be sent to Kenya!  I donated my old notebook.  I have been to Kenya 27 years ago to see wild animals, and now, my notebook is going to travel to Kenya for a good cause!
皆様、こんにちは。ニューヨークはこの週末、夏のような気候になりました!私はこの週末、お料理で忙しくしていたのですが、まずは土曜日のハッピードールの春のクリーニングパーティ用にフィンガーフードを2種、ご用意させていただきましたことについてお伝えさせていただきたいと思います。これはチャリティーのためのとっても素晴らしいパーティなんです。参加者は不要になったものを持ち込み、税控除となる25ドルを支払います。そして、あとはお金を使うことなく、欲しいものを持って帰ることができるのです。素晴らしいでしょう?残った品物は、チャリティーに寄付されます。ハッピードール(http://happydoll.org/)が今回集めたお金は1700ドルに達したそうです!Labdoo(https://www.facebook.com/Labdoo)のためのラップトップも6つ集まり、それらはケニアに送られます!私も古いノートブックを寄付させていただきました。ケニアには27年前に野生の動物を見に行ったことがあるのですが、今度は私のノートブックがケニアに良いことのために旅するというわけです!
She is Ms. Nozomi Terao, the founder of HappyDoll!  Nozomi san, thank you very much again for inviting me to the opportunity to introduce my beauty foods in such a wonderful party!
こちらがハッピードールの創設者の寺尾のぞみさんです!のぞみさん、今回もこのような素敵なパーティで私の美容食を紹介させていただける機会をいただきまして、本当にありがとうございました!
These are the foods I prepared.  One is my signature quiche with green vegetable and tofu.  The other one is Belgian endive with smoked mackerel, cucumber, ginger, lemon and some seasonings.  I sprinkled chopped onion chives on the top.
こちらがご用意させていただきましたお料理です。1つは、私のシグニチャーである緑の野菜と豆腐のキッシュ。もう1つは、サバの燻製、キュウリ、生姜、レモンその他が入っているエンダイブです。刻んだオニオンチャイブスをパラパラっとふりかけました。
Both were very popular and as soon as I put them on table, they were gone quickly!  One lady came up to me and said, " I had a feeling I have not had enough vegetables these days so I ate these a lot!"  As this Belgian endives were really popular, I decided to include this in the menus for my cooking class in June! 
両方共とても人気があり、テーブルに出すとすぐなくなっていました!ある女性は、「最近野菜が足りてないなあと思っていたので、たくさん食べちゃいました!」と私に言いにきてくださいました!今回つくりましたエンダイブのオードブル、本当に大好評でしたので、6月のお料理教室でやらせていただくことにしました!
Many of my friends came as well, and it was a good opportunity to meet many people!  This lady, Kyoko has been reading my blog and we got to know through Facebook, and she came to the party.  It was our first time to meet in person! 
お友達も大勢いらっしゃり、多くの方々にお会いするとてもいい機会にもなりました!こちらの女性、きょうこさんは私のブログを読んでいてくださり、フェイスブックを通じて知り合ったのですが、このパーティにいらしてくださり、初めて直接お目にかかりました!
This lady on the right is Rie, who is the founder of Material Wrld (http://www.materialwrld.com/) which provides fashion trade-in service.  Last year, I went to her lecture in New York and wrote an article about it.  It was the first time to meet her after her lecture and I was very happy to be able to see her again!
こちらの右側の女性、りえさんは、ファッションアイテムの下取りサービスを提供しているマテリアルワールド( http://www.materialwrld.com/) の創業者です。私は去年、ニューヨークで行われた彼女の講演会に行き、記事を書かせていただきました。そのとき以来の再会、とても嬉しく思いました!
People picked up what they wanted very quickly and many things were gone immediately!  I was busy for refilling the food, but I got this bag!  This is from MZ Wallace and almost brand new!  Lucky!
皆さん、欲しいものを素早くピックアップされていて、たくさんのものが一気になくなっていました!私はお食事の補充に忙しくしていましたが、こちらのバッグいただいちゃいました!これはMZウォレスのもので、ほとんど新品です!ラッキー!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
さて、ここでNY在住の皆様に6月のお料理教室のお知らせをさせていただきます。

615日(日) 午前10時半午後1時半
6
16日(月) 午前10時半午後1時半
場所: NYママサロン(ユニオンスクエアのそば)
お申し込み/お問い合わせはnymamasalon@gmail.comまで、どうぞよろしくお願いいたします!
 
617日(火)   午前10時半~午後1時半
場所: NY式部会(アッパーウエストサイド)
詳細は、NY式部会のウエブサイト(http://ameblo.jp/ny-shikibu/entry-11833651324.html)をご覧ください!
こちらのお申し込み・お問い合わせはyoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでよろしくお願いいたします。!

<6月のメニュー> 真夏に向けて、なるべく火を使わないでできるメニューです。お味もさっぱりしたものが中心となります。
ガスパチョーー20年以上前にスペイン人の友人から教わったガスパチョです。フードプロセッサーかブレンダーで材料を混ぜるだけ。簡単でおいしい、オーセンティックなトマトベースのガスパチョです。
サルピコン・デ・マリスコーー昔、フロリダのレストランで食べたロブスター入りのサラダが美味しかったので、記憶を頼りにつくり、スペイン人の友達が来たときに出したら「あっ、サルピコン・デ・マリスコだ!」と大喜びされた1品。夏向きのさっぱりしたスペインのシーフードサラダです。
混ぜるだけパスターーーパスタを茹でている最中に具の準備ができてしまう、とっても簡単なパスタ。トマト、ニンニク、モッツレラチーズ、生ハム、バジリコが入り、彩りもきれいです。
エンダイブのオードブルーーハッピードールのスプリングクリーニングパーティで大好評だったオードブル。スモークしたサバ、キュウリ、生姜などをミックスした具を詰めています。

参加費は75ドルとなります。
  
それでは皆様からのお申し込みをお待ちしております!! どうぞよろしくお願いいたします!!!!!

No comments:

Post a Comment