Translate

5/11/2017

Sukiyaki Steak すき焼きステーキ

Hello, everyone!  Yesterday, I went to a Japanese grocery store.  I had a plan to make sukiyaki for today, and I bought tofu, scallion, shiitake mushroom, shirataki, and egg which we could eat in raw.  On the way back home, I realized that I forgot to buy beef for sukiyaki!!!  In the area I am living now, butchers do not know what "sukiyaki" is, so I cannot buy thinly sliced beef for sukiyaki locally.  So I bought beef for steak this morning, and I made this "sukiyaki steak"!  What would you think of this?  I think this would be a good alternative choice when we don't have thinly sliced beef yet we want to eat sukiyaki.  After I put them into my stomach, I felt as if I had sukiyaki!  This was quite delicious!
皆様、こんにちは!昨日、日本食料品店に行ってきました。今日、すき焼きをつくる予定で豆腐、ネギ、シイタケ、白滝、そして生で食べられる卵を買ってきました。帰宅途中、すき焼き用の牛肉を買い忘れたことに気づきました!!!私が今住んでいる地域では、お肉やさんはすき焼きが何かわからず、地元ですき焼き用の薄切り牛肉を買うことができません。なので、私は今朝、ステーキ用の牛肉を買い、こちらの「すき焼きステーキ」をつくってみました!どうでしょう?薄切りの牛肉がなくてすき焼きを食べたいときにはいい選択肢かと思います。おなかに入ったら、すき焼き食べた気分!なかなか美味しかったですよ!
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #beef #sukiyaki #steak 

Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment