Translate

5/03/2017

Ground Beef 牛ひき肉

Hello, everyone!  Today, I used grass-fed ground beef for lunch and dinner.  Ground beef is high in zinc which is known to be good for healthy hair.  I made curry with the ground beef for dinner.  After I made the curry, I put that in food processor to mince the curry, and I then heated that up again.  After I poured that on the rice, I sprinkled parmesan cheese and chopped cilantro.  This turned out to be pretty and I got many likes in my Instagram.
皆様、こんにちは!今日は、グラスフェッド(草のみを飼料として飼育した)の牛ひき肉をランチとディナーで使いました。牛ひき肉は、髪を健康に保つことで知られる亜鉛を豊富に含んでいます。ディナーでは牛ひき肉のカレーをつくりました。カレーをつくってからフードプロセッサーで細かくし、それを温め直しました。ご飯の上にカレーをよそってから、パルメザンチーズと刻んだパクチーをトッピング。なかなかきれいにできて、インスタグラムでも好評でした。
As for lunch, I made zhajiangmian style noodle.  I think miso is normally used for zhajiangmian, but I ran out miso, so I used only mirin and soy sauce as well as chopped ginger.  As for the soup, I mixed whole milk and mentsuyu ( noodle soup base), and heated the soup up.  The ratio of milk and noodle soup base is 50/50.  After I put udon noodle and the soup into the bowl, I added chili oil and cilantro.  This was very delicious!
ランチは、ジャージャー麺もどきです。普通はジャージャー麺には味噌を使うと思いますが、味噌を切らしてしまっていたので、ミリンと醤油だけ、あとは刻んだ生姜を使いました。スープは牛乳と麺つゆを混ぜて温めました。牛乳と麺つゆの割合は5対5です。うどんとスープを丼に入れてから、ラー油とパクチーを加えました。とっても美味しかったです!
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #groundbeef #curry

Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment