Translate

12/25/2014

Purple Potato and Pomegranate Finger Food 紫イモとザクロのフィンガーフード

Hello, everyone!  It has been a holiday party season!  In the past Sunday, I was invited to my friend's holiday party!  I was asked to bring one dish and this was what I prepared!  The purple part was steamed purple sweet potato and the pink one was pomegranate and the green one was rosemary.  The all three ingredients have strong anti-oxidant power!  The white cream was sour cream.  They look very cute, don't they?  They are pretty tasty as well!  You could use purple potatoes instead of purple sweet potatoes, but purple potatoes were not available at that time.  As I use them with skin, I wanted to use organic potatoes and the purple sweet potatoes were available in the local green market on Saturday morning.
皆様、こんにちは!ホリデーパーティのシーズンですね!この前の日曜日、お友達のホリデーパーティにお招きいただきました!1品持参をご依頼されていて、こちらをご用意させていただきました!パープルの部分は蒸したパープルスイートポテトで、ピンクのところはザクロで、グリーンのはローズマリーです。3つ共、強い抗酸化作用があります!白いクリームはサワークリームです。とっても可愛いでしょ?味もなかなか美味しいのです!パープルのスイートポテトの代わりにパープルのポテトでもいいのですが、この時パープルのポテトは手に入りませんでした。皮つきのまま使うのでオーガニックのポテトを使いたかったのですが、パープルのスイートポテトであれば土曜日の朝、地元のグリーンマーケットで売られていたのです。
She is the hostess of this party, AK!  AK is a singer, song writer and she has been very supportive my beauty food concept!  I made this finger food with her image of beautiful diva in my mind!  AK loved this very much!  Great! 
こちらがこのパーティを主催したAKさんです。AKさんはシンガーソングライターで、私の美容食のコンセプトをとっても応援してくださっています。彼女のもつ美しいディーバのイメージを思い浮かべながら、このフィンガーフードをつくりました。AKさんも、とっても気に入ってくれました!よかったぁ!
Except my food, AK cooked everything else!  This was not everything!  She loves cooking!  Approximately 50 people came, and it was very lively!
私の料理以外は、AKさんがすべてつくりました!これが全部じゃないんですよ!彼女、お料理大好きなんです!50人くらいいらしていて、大盛況でした!

And, we celebrated her birthday, too!  Happy Birthday, AK!  I look forward to continuing to share fun and happy time together!
そして、お誕生日のお祝いもしました!AKさん、お誕生日おめでとう!これからも楽しく幸せなときをご一緒させていただけること、楽しみにしています!



  ‪#‎ilovefood‬ ‪#‎foodmatters‬ ‪#‎youarewhatyoueat‬ ‪#‎BWNonWE‬ ‪#‎美容食‬ 

No comments:

Post a Comment