Translate

2/23/2017

The Power of Frozen Organic Tomatoes 冷凍オーガニックトマトの実力

Hello, everyone!  In January, a vendor in my local farmers market was selling frozen tomatoes.  This vendor has been selling organic vegetables only and it has been always popular despite of that some of them are little pricy.
皆様、こんにちは!1月、地元のファーマーズマーケットのベンダーさんが、冷凍トマトを売っていました。このベンダーさんはオーガニックの野菜のみを売っていて、ちょっと高いものもあるのですが、いつもとっても人気があります。
I bought leeks in the market as well.  They are so huge!
マーケットで、リークも買いました。おっきい!
I used the frozen organic tomatoes and leeks to make this dish.  It is oil roasted. 
この冷凍オーガニックトマトとリークを使って、こちらをつくりました。オイル焼きです。
This is another version which would be served individually.  It would be good with or without parmesan cheese.  Also, chopped garlic can be added.  This is simple but delicious, and it looks pretty.
こちらは1人1人にお出しする別バージョンです。パルメザンチーズはかけてもかけなくてもいいと思います。刻んだニンニクを加えてもいい感じです。シンプルですが美味しく、見た目もきれいな1品です。
I tried this with cooked tomatoes in paper carton.  I used my favorite brand, yet the taste was totally different and it was not delicious.  I then tried this with fresh heirloom tomatoes.  That was good, but the frozen organic tomatoes were still tastier than the fresh heirloom tomatoes.  I still have a bag of frozen organic tomatoes and I am thinking what I should use for.  I realized that the power of organic tomatoes which were harvested in the peak season, summer and then frozen.  If you see them, I would recommend you to purchase and make something with them!
私はこれを、紙パック入りの水煮のトマトでもつくってみました。私のお気に入りのブランドのものを使ったのですが、まったく別物の味になり、美味しくありませんでした。そこで今度は、生のヘアルームトマト(自然受粉でつくられたトマト)でトライ。これは美味しくできましたが、それでも冷凍のオーガニックのトマトの方が美味しかったです。冷凍のオーガニックのトマト、まだ1袋あるので、それを何に使おうか、考え中です。夏の旬の季節に収穫されて冷凍されたオーガニックのトマトを実力を思い知りました。もしも見かけたら、是非買って何かをつくってみられること、お勧めします!

#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #vegetables #vegetarian #tomato #leek #frozen #organic


Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment