Translate

11/23/2017

2017 Thanksgiving Dinner 2017年感謝祭ディナー

Happy Thanksgiving!  I hope everyone in the U.S.A. is having a nice time with family and friends.  This year, I made something new in addition to the traditional roasted turkey.  One of them was appetizer with sweet potato.  Sweet potato is one of the vegetables commonly used for Thanksgiving dinner, but I wanted to use sweet potato in different way.  I added cheese and other things to mashed sweet potato, and then baked them as finger foods.  This was quite delicious, and I want to make this again!  Sweet potato is rich in vitamin A which helps to maintain healthy skin and membrane. 
ハッピー・サンクスギビング!アメリカにいらっしゃる皆様が、ご家族やお友だちと楽しいひと時を過ごしていらっしゃいますように。今年、私は伝統的な七面鳥のローストに加え、ちょっと新しいものをつくってみました。そのうちの1つは、スイートポテトでつくったアペタイザーです。スイートポテトは、サンクスギビングディナーによく使われる野菜の1つですが、スイートポテトをちょっと変わった形で使ってみたいと思いました。マッシュしたスイートポテトにチーズなどを混ぜて、フィンガーフードにして焼いてみました。これ、かなり美味しくて、またつくってみたいと思います!スイートポテトは、肌と粘膜を健康に保つ手助けをしてくれるビタミンAを豊富に含んでいます。
 
I also made lobster bisque.  I had made many different kinds of soup on Thanksgiving, but I have never made lobster bisque.  I think it went well, but I look be able to make better one the next time.
ロブスタービスクもつくってみました。サンクスギビングにはいろいろなスープをつくってきましたが、ロブスタービスクをつくったのは初めて。美味しくできたと思いますが、次回はさらに濃厚にしたいと思います。
I also made this salad.  It is simple, yet delicious.  Most of the foods for Thanksgiving are cooked, and I wanted to have raw vegetables as well.
このサラダもつくりました。シンプルですが、美味しかったです。サンクスギビングの料理の多くは火を使っているので、生野菜も食べたくなります。
I brined the turkey since last night.  It was delicious, but we still have lots of leftover turkey.  We had pumpkin pie for dessert.
七面鳥は昨夜からブライン液に漬けておきました。美味しかったですが、まだ残りがたくさんあります。デザートは、パンプキンパイをいただきました!
 
 




#美容食‬ #beautyfood #Thanksgiving 


Please follow my Instagram!  

 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment