Translate

11/30/2017

5th YOSHIKOlicious Beauty Kitchen 第5回YOSHIKOlicious Beauty Kitchen

Hello, everyone!  Yesterday, I had the 5th YOSHIKOlicious Beauty Kitchen which is the social dining with my beauty foods.  This time, the theme was "yoshoku" which is Japanese cuisine that is western-influenced but developed independently in Japan.  The BGM was popular songs in the 70's and 80's in Japan which are nostalgic to me and my guests.  The dinner was started with welcome cocktail made with Calpico, Campari, and apple vinegar, and then deviled eggs.  Here, I sprinkled paprika on the eggs.
皆様、こんにちは!昨日、私の美容食を囲むお食事会、YOSHIKOlicious Beauty Kitchenの第5回目を開催いたしました。今回のテーマは洋食。BGMは、私と参加者の皆様にとって懐かしい70年代と80年代に日本で人気のあった歌。ディナーは、カルピス、カンパリ、アップルビネガーでつくったカクテル、そしてデビルドエッグでスタートしました。こちらは、パプリカをぱらぱらっとかけたものです。
I also prepared deviled eggs with red wine salt which was made by my friend, Yuko san who helped me to prepare foods.
料理の準備のお手伝いをたくさんしてくださったお友だちの夕子さんがつくられた赤ワインソルトをかけたデビルドエッグも用意しました。
These are meatballs with chimichurri sauce.  I added baby spinach to the sauce so that the color is going to be very bright.  The sauce turned out to be very delicious!
こちらは、ミートボールのチミチュリソース添えです。色がとても明るくなるように、ソースにベビースピナッチを加えました。このソース、とっても美味しくできました!

These are stuffed tomatoes.  The stuffing included prosciutto di parma and mozzarella cheese.  This would be good for Christmas season!
こちらはトマトのファルシーです。スタッフィングにはプロシュート・ディ・パルマとモッツレラチーズが含まれています。クリスマスシーズンにピッタリですね!
My potato salad was very popular!  I made generous amount, and all of them were gone!
私のポテトサラダは大好評!たくさんつくりましたが、全部なくなりました!
The glacé style carrots were very popular as well!  Butter is normally used for this but I did not use butter; instead I used grated ginger and organic maple syrup.  I also made roasted Brussels sprouts.
ニンジンのグラッセ風も、とっても人気がありました!通常はバターを使いますが、私はバターを使わず、代わりにおろした生姜とオーガニックのメープルシロップを使いました。芽キャベツのローストもつくりました。
The main dish was chicken and mushroom doria ( sautéed vegetables, meat, mushroom, and rice seasoned with ketchup covered with white sauce and cheese).  I made the doria with the paella pan so it turned out to be very large doria, and people were very impressed with the size as well as the taste!
メインは、チキンとマッシュルームのドリアです。ドリアをパエリアパンでつくったので、とっても大きなドリアになり、皆さん、その大きさと味に感激してくださいました!
I normally do not make sweets but this time, I wanted to make these raison butter sand cookies for dessert, as they fit to the theme.  These cookies were so delicious and people were extremely amazed with them!  I also served Satsuma tangerines which I bought in Whole Foods Market. 
私は通常、甘いものをつくらないのですが、今回、テーマにあっているということで、レーズンバターサンドをつくりました。このクッキー、とっても美味しくて、皆さん実に感激してくださいました!ホールフーズマーケットで買ったカリフォルニア産の薩摩みかんもお出ししました。
We had lots of laugh with the music and foods!  It was very fun and happy night!
音楽とお食事でたくさん笑いました。とても楽しく幸せな夜でした!
Thank you very much for coming, everyone!
皆様、いらしてくださって、ありがとうございました!
#美容食‬ #beautyfood #socialdining


Please follow my Instagram!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment