Translate

1/10/2018

Curry Flavored Leek, Garlic, and Tomato Soup カレー風味のネギとニンニクとトマトのスープ

Hello, everyone!  I made this soup for lunch today.  I first simmered 2 leeks and 8 garlic cloves with a couple of bay leaves in water.  After the liquid was reduced to about half, I distinguished the fire.  After the pot turned out to be not too hot, I pureed the soup with blender.  I put the soup back to the pot, and added some tomato and curry powder and simmered them again for a while.  That's it!  This was very delicious vegetarian soup.
皆様こんにちは!今日はランチでこちらのスープをつくりました。まず、リーク2本とガーリック8かけをベイリーブス2枚と共に水でコトコト煮ました。水分が半分くらいに減ったら火を止めます。おなべがあまり熱くなくなってから、ブレンダーでスープをピューレ状にしました。そのスープを鍋に戻し、トマトとカレー粉を加えて再びしばらくコトコトと煮ました。それだけです!とても美味しいベジタリアンのスープができました。
This week, it has been much warmer compared to the last week.  I was able to see this beautiful sunset today!
今週は先週に比べてずっと暖かいです。今日は、こんな美しい夕焼けを見ることができました。
#美容食‬ #beautyfood  #soup #leek #curry #garlic


Please follow my Instagram!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします
_________________________________________________________________________________

225日(日)11時半~2時半に、和食のお料理教室をすることになりました。詳細は追ってニュースレターを通じてお知らせさせていただきます。
興味をもっていただける方は、是非メーリングリストにお申し込みください。
どうぞよろしくお願いいたします。

No comments:

Post a Comment