Translate

1/01/2018

Pickled Daikon and Carrot with Crab 蟹なます

A Happy New Year!  I wish you 2018 will be filled with joy and happiness.  It is very cold but very sunny in New York.  I made a few traditional Japanese foods for New Year.  One of them is pickled daikon and carrot with crab.  Pickled daikon and carrot are very standard food for New Year in Japan.  I added crab meat for the first time, and this turned out to be very tasty!  I used rice vinegar and lemon juice for the seasoning.  Both are very healthy, and I will continue to have healthy diet this year.
新年あけましておめでとうございます!皆様にとって、2018年が楽しく幸せに満ちた年になりますように。ニューヨークはとても寒いですが、とてもお天気いいです。私はおせち料理を少しだけつくりました。そのうちの1つは、蟹なますです。なますは、日本のお正月のスタンダードなお料理ですね。私はそこに初めて蟹肉を加えてみたのですが、なかなか美味しいのができました!味付けにはお酢とレモン汁を使いました。両方ともヘルシー。今年も健康的な食生活を続けます。
I wish you all happy holidays!
引き続き、よいホリデーシーズンをお過ごしくださいね!

#美容食‬ #beautyfood  #newyear #Japanesefood


Please follow my Instagram!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment