Translate

11/23/2022

November YOSHIKOlicious Beauty Kitchen 11月のYOSHIKOlicious Beauty Kitchen

Hello, everyone! The theme for my beauty food social dining, YOSHIKOlicious Beauty Kitchen in November was festive seafood! It was started with two finger foods. One was Bergian endive stuffed with smoked mackarel and cucumber mixture, and another one was mini avocado toast with smoked salmon. 皆様、こんにちは!私の美容食のお食事会、YOSHIKOlicious Beauty Kitchenの11月のテーマは、「フェスティブシーフード」でした!2種類のフィンガーフードでスタート。1つは、スモークした鱒とキュウリを混ぜたものをチコリにのせたもの、もう1つはミニサイズのアボカドトーストにスモークサーモンをのせたものです。
I originally didn't plan to make this. but when I went to the farmers market in Union Square, I found very fresh mackarel, and they were inexpensive, so I wanted to use them. This is mackarel confit. After all, there were some people who told that this was their most favorite! 元々これをつくる予定はなかったのですが、ユニオンスクエアのファーマーズマーケットに行ったら、とっても新鮮なサバがあって、安かったので、使いたいと思いました。サバのコンフィです。これが一番気に入ったとおっしゃってくださった方が複数いらっしゃいました。
This is my version of Beccafico style sardines. There was a person who had this and said, "if I were a man, I will marry you!" lol 私の考えたイワシのベッカフィーコ風です。これを食べて、「私が男だったら、佳子さんと結婚する!」と言った方がいらっしゃいました。笑
This is seafood salad inspired from a salad which I had in a restaurant in Florida many years ago. I used three whole lobsters for this. ずいぶん昔にフロリダのレストランで食べたサラダにインスパイアされたシーフードサラダです。まるごとのロブスター3匹使いました。
Roasted branzino with lemon and caper sauce. レモンとケイパー入りソースを添えたローストしたブランジーノです。
The last dish was seafood with saffron cream sauce. 最後はシーフードのサフランクリームソース煮でした。
Thank you for coming! ご参加くださった皆様、ありがとうございました!
Please follow my Instagram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。 なお、トルティーヤのつくり方を含むお料理教室のリクエストをいただき、現在11月12日土曜日11時半から開催予定です。 詳細は、ニュースレターでお知らせさせていただきますので、ご興味のある方は是非奮ってご参加ください! インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment