Translate

11/25/2022

2022 Thanksgiving Dinner 2022年のサンクスギビングディナー

Hello, everyone! I hope everyone had a cozy and relaxed happy time with your family and friends yesteday, Thanksgiving! This year, I had the dinner with my son and his girlfriend. 皆様、こんにちは!昨日のサンクスギビングデーは、皆様が家族や友人と共に温かくリラックスしたハッピーな時間を過ごされたことを願っています。今年は、私は息子と彼のガールフレンドと共にディナーをしました。
We started with butternut squash soup. I added garlic, onion, celery, and apple. I thought to add little bit of tomato and vegan heavy cream but it was not neccesary. I added Jerusalem artichoke chips on the top, and that was a right choice! まずは、バターナッツかぼちゃのスープでスタート。ニンニク、玉ねぎ、セロリ、りんごも入っています。トマトとビーガンの生クリームも少し入れようかなと思ったのですが、不要と判断しました。トッピングに菊芋のチップスはのせて、これは正解でした!
My son and I were wearing a T-shirt with our late family dog printed, and it looked like the beloved dog was joining the table as well. 息子と私は亡くなったファミリー犬をプリントしたTシャツを着ていて、まるでその愛犬が一緒にテーブルに参加しているかのように見えました。
i got an organic turkey in Whole Foods Market. It was little more than 11 pounds. This was the smallest size available. I didn't put stuffing; I made it simple, seasoning with salt, pepper, and some dry herbes. ターキーはホールフーズマーケットでオーガニックのものを買いました。11ポンドちょっと。可能な限りの一番小さいサイズでした。スタッフィングはなしで、塩胡椒とドライハーブのみでシンプルにしました。
This is roasted elk sausage, mushroom, chestnut, and Brussels sprouts. エルクのソーセージ、マッシュルーム、栗、芽キャベツのローストです。
Various colors of carrots were roasted as well. いろいろな色のニンジンもロースト。
I boiled and sauteed the French beans with chopped elephant garlic. I added salt, pepper, and lemon juice for seasoning, and then sprinckled grated black garlic. I got the French beans from Whole Foods and the porsion got small yet the price seems to be the same. フレンチビーンズは茹でて、刻んだエレファントガーリックと共に炒めました。塩胡椒とレモン汁で味付けし、最後におろした黒にんにくをふりかけました。フレンチビーンズはホールフーズで買ったのですが、量が減っていて値段は変わらない感じでした。
I tried this "Herby Bread-and-Butter Stuffing" recipe from NY Times. I used vegan butter though. ニューヨークタイムズに出ていたHerby Bread-and-Butter Stuffingというレシピを試してみました。バターはビーガンのバター使いましたけど。
I rarely bake and I got two vegan pies in Whole Foods Market. The Scarlett pie which includes apple and other fruits was very good. I will recommend it! ベーキングはめったにしない私でして、パイはビーガンのものを2種類、ホールフーズマーケットで買いました。リンゴその他のフルーツが入っているスカーレットパイがとっても美味しかったです。お勧め!
More events will continue, so I will keep my healthy condition through the holiday season and after. さらにいろいろなイベントが続きますので、ホリデーシーズンそしてその後も健康を維持していきたいです。 * * * Please follow my Instagram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment