Translate

5/08/2016

Ceviche for Mother's Day 母の日のためのセビーチェ

Hello, everyone.  Happy Mother's Day!  In New York, we finally got blue skies this afternoon!  It has been rainy almost everyday for a week, so I am really glad that the weather got better.  This dish is my gift to all mothers in the world!  This is ceviche with porgy, and I made it in a way that it looked like a small bouquet! 
皆様、こんにちは。母の日おめでとうございます!ニューヨークではやっと、午後になって天気が良くなりました!1週間ほとんど毎日雨だったので、お天気がよくなって本当に嬉しく思います。こちらの1品は、私から世界中のお母さんへのプレゼント!ポーギーを使ったセビーチェなのですが、小さなブーケに見えるようにつくってみました!
The yellow flowers are kale flowers.  I got a bunch of kale in my local green market yesterday morning, and the vendor told me that these are kale.  It might be my first time to see kale flowers.  I love yellow flowers so I bought a bunch and put the flowers on the top of this dish.
黄色の花は、ケールの花です。昨日の朝、地元のグリーンマーケットでケールを1束買ったのですが、ベンダーさんがこれはケールの花なんだよと教えてくれました。ケールの花を見たのは初めてかも。私は黄色の花が大好きなので、これを買って、お料理の上にお花をのせてみました。
I wish all the mothers and their children to have a wonderful Mother's Day! 
すべてのお母さんとその子供たちが素敵な母の日を過ごされますように!

#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #seafood #ceviche #edibleflowers
 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
612日(日)12時から3時まで、ブルックリンのウイリアムズバーグでお料理教室を開催します。デモンストレーションは最初の1時間で、後はつくったものをランチとしていただきながらのパーティ形式です。イーストリバーを眺められる素敵なお部屋での開催となります。メニューは追ってお知らせさせていただきますので、ご興味のおありの方は、是非セーブ・ザ・デートをお願いいたします!

No comments:

Post a Comment