Translate

6/25/2018

Sardine Rice いわしご飯

Hello, everyone!  I made sardine rice yesterday, and uploaded it in my Instagram.  It seems to be more popular than I expected, so I introduce it in my blog as well.  I love sardines!  Sardines are rich in Omega-3 fatty acid as well as protein.  I first grilled sardines.  I then placed kombu seaweed in the bottom of donabe (Japanese earthenware pot), and added rice, Japanese turnips, carrots, and generous amount of ginger.  I then placed grilled sardines on the top, and added some water, sake, mirin, and soy sauce, and put it on the stove top.  After the rice is cooked, I added shredded shiso leaves.  Shredded scallion can be used instead of shiso leaves.  This was delicious!  I think adding generous amount of ginger would be the key.
皆様、こんにちは!昨日、いわしご飯をつくり、インスタにのせました。思ったより好評でしたので、ブログでもご紹介します。私はいわしが大好き!いわしは、オメガ3脂肪酸とタンパク質が豊富です。まず、いわしをグリルしました。それから、土鍋の底に昆布を置き、お米、かぶ、ニンジン、たっぷりのショウガを入れました。上にグリルしたいわしをのせ、お水、酒、みりん、醤油を入れて火にかけました。ご飯が炊けたら、千切りにした紫蘇の葉を加えました。紫蘇の代わりに、千切りにした細ねぎでもいいと思います。美味しかったです!ショウガをたくさん入れるのがポイントだと思います。

Please follow my Instagram!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

集英社のOur Ageで5月から、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が始まりました!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment