Translate

8/30/2018

Teriyaki Chicken with Myoga and Shiso 茗荷と紫蘇添え照り焼きチキン

Hello, everyone!  I made this for today's lunch and it was so delicious!  I wish I thought about this idea before!  First of all, I prepared teriyaki chicken.  I used chicken thigh.  Then I added sliced myoga and shredded shiso leaves on the chicken.  This is simple, yet looks pretty, and is quite delicious.  I highly recommend this!  Myoga contains alpha-pinene which is known to improve blood circulation.  Shiso leaves are rich in beta carotene, vitamin E as well as potassium.  Chicken is high in protein.
皆さま、こんにちは!今日のランチにこれをつくったのですが、とっても美味しかったです!このアイデア、もっと前に思いつけば良かった!まず、照り焼きチキンを用意しました。チキンはもも肉を使いました。それから、スライスした茗荷と細切りにした紫蘇の葉をチキンの上にのせました。シンプルですが、見た目きれいで、かなり美味しかったです。すごくお勧めです!茗荷は血液の循環を促進するアルファピネンを含んでいることで知られています。紫蘇の葉はベータカロテン、ビタミンE、カリウムが豊富です。チキンはタンパク質が豊富です。

Please follow my Instagram!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。

集英社のOur Ageで5月から、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が始まりました!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment