Translate

9/03/2018

Celery Leaves, Apple, and Walnuts Salad セロリの葉っぱとリンゴと胡桃のサラダ

Hello, everyone!  New York Fashion Week is approaching, so I have been trying to use vegetables in my refrigerator.  I had lots of celery leaves and I wanted to use all of them, therefore I made this salad on Saturday.  I think a combination of celery and apple is always good.  I mixed chopped celery leaves and apples and added dressing which contained olive oil, apple cider vinegar, salt, and black pepper.  After I placed them on the dish, I added chopped walnuts; this was really a good choice!  Celery contains relatively good amount of potassium.  Walnuts are rich in vitamin B-6 which helps to digest protein as well as omega 3 fatty acid.  This was simple yet very delicious! 
皆さま、こんにちは!ニューヨークファッションウイークが近づいているので、冷蔵庫の中の野菜をできるだけ使おうとしています。セロリの葉っぱがたくさんあって、全部使いたかったので、土曜日にこちらのサラダをつくりました。私はセロリとリンゴって、相性がいいと思います。刻んだセロリの葉っぱとリンゴを混ぜて、オリーブオイル、アップルサイダービネガー、塩コショウを入れたドレッシングを加えました。それをお皿に盛り付けてから、刻んだクルミを加えたのですが、これが大正解でした!セロリはカリウムを比較的含んでいます。胡桃はタンパク質の代謝を手助けしてくれるビタミンB-6、そしてオメガ3必須脂肪酸を多く含んでいます。これ、シンプルですがとても美味しかったです!


Please follow my Instagram!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。

集英社のOur Ageで5月から、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が始まりました!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment