Translate

9/04/2018

Fig and Tomato イチジクとトマト

Hello, everyone.  The other day, I saw organic figs in Whole Foods Market and I bought them.  I think the mixture of fig and tomato is quite delicious, and looks nice as well.  This is the open sandwich I made yesterday morning.  I put feta cheese on the sliced baguette, and then I added tomato, fig, prosciutto, and basil on that.  Before I ate, I sprinkled black pepper and poured little bit of olive oil.  This was delicious!  Fig is known to contain anthocyanin which is polyphenols, and tomato is rich in vitamin C. 
皆さま、こんにちは。先日、ホールフーズマーケットでオーガニックのイチジクを見かけて買ってきました。イチジクとトマトの組み合わせはなかなかおいしく、見た目もきれいと思います。これは、昨日の朝つくったオープンサンドイッチです。スライスしたバゲットにフェタチーズをのせ、その上にトマト、イチジク、生ハム、バジルを置きました。食べる前に黒コショウをぱらぱらっとかけて、オリーブオイルを少し垂らしました。美味しかったです!イチジクはポリフェノールであるアントシアニンを含むことで知られ、トマトはビタミンCが豊富です。
This morning, I made this salad.  I put tomato and fig, and then added mint.  In terms of the dressing, I used olive oil, lime juice, salt, and pepper.  It is very simple, but delicious!  I think it was a good idea to use lime juice for this salad.
今朝は、こちらのサラダをつくりました。トマトとイチジクを入れて、ミントを加えました。ドレッシングはオリーブオイル、ライム汁、塩、胡椒です。とてもシンプルですが美味しかったです。このサラダにライム汁を使ったのは正解だったと思います。

Please follow my Instagram!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。

集英社のOur Ageで5月から、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が始まりました!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment