Translate

9/30/2018

YOSHIKOlicious Beauty Kitchen in NY Mama Salon NYママサロンでYOSHIKOlicious Beauty Kitchen

Hello, everyone.  Last week, I had my social dining, YOSHIKOlicious Beauty Kitchen in NY Mama Salon which was founded and hosted by my friend, Naoko.  She has very wide network with Japanese mothers and mothers-to-be in New York.  On this day, some ladies were expecting mothers and the others have some children.  I prepared Spanish foods.  It was started with white sardine and tomato appetizer.  This dish was inspired from pan con tomate which is traditional Spanish food with sliced breads.  I added white anchovy on the top, and then sprinkled chopped parsley.  Everyone have not had white anchovy before, and everyone loved this!
皆さま、こんにちは。先週、私の友人の直子さんが主宰されているNYママサロンで、私の美容食のお食事会、YOSHIKOlicious Beauty Kitchenを出張開催させていただきました。直子さんは、NY在住のお母さん、そしてこれからお母さんになられる方々ととても幅広いネットワークをもっていらっしゃいます。この日も、何人かはご懐妊中で、何人かの方々はお子さんがいらっしゃる方々でした。私はスペイン料理をご用意。ホワイトサーディンとトマトのアペタイザーでスタートしました。このお料理は、スライスしたパンを使った伝統的なスペイン料理のパンコントマテからインスピレーションを得たものです。私は上にホワイトアンチョビをのせて、刻んだパセリを散らしました。皆さん、ホワイトアンチョビ初めてとのことでしたが、全員気に入っていらっしゃいました!
This is Yoshiko style Spanish omelet.  Traditional Spanish omelet contains potatoes and egg.  I added cheese, prosciutto, rosemary, and pistachio.  And then I cut them for people to have as finger foods.  I have been making this for a long time, and it has been always very popular.
これは私流のスパニッシュオムレツです。伝統的なスパニッシュオムレツは、ポテトと卵が入ります。私はそれにチーズ、生ハム、ローズマリー、ピスタチオを加えています。そして、フィンガーフードとして食べられるように切り分けました。これはもう長いことつくっていて、いつもとても好評です。
My famous octopus!  There was a lady who said, "this is the most delicious octopus I have ever had."  I am really glad to hear that!  This really turned out to be very tender!
こちら、私の有名なタコの柔らか煮です!「今まで食べたタコの中で一番おいしいです」とおっしゃってくださった方がおいででした。とっても嬉しかったです!本当に柔らかくできました!
This is also my famous paella!  This was well done again this time!
こちらも、私の有名なパエリア!今回もおいしくできました!
Thank you very much for everyone who attended.  Thank you very much for Naoko who hosted this gathering!
参加してくださいました皆様、ありがとうございました!この集まりをホストしてくださった直子さん、ありがとうございました!

Please follow my Instagram!

ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のニュースレター別途しております。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。

集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment