Translate

3/25/2024

Showa Era Side Dish YOSHIKOlicious Beauty Kitchen 昭和のおかずのYOSHIKOlicious Beauty Kitchen

Hello, everyone! I held my beauty food social dining, YOSHIKOlciious Beauty Kitchen the other day. The theme was Showa Era Side Dish; old fashioned authentic Japanese foods. On the day, I received flowers from my son as the belated birthday present and I put them on the dining table. The attendees were mostly people in the fashion industry. 皆様、こんにちは!先日、私の美容食のお食事会、YOSHIKOlciious Beauty Kitchenを開催しました。テーマは、昭和のおかず。その日、息子から遅ればせながらの誕生日祝いのお花が届いたので、食卓に飾りました。参加してくださった方々の多くはファッション業界人でした。
The first dish was kimpira gobou(sauteed boudock and carrot). 1品目は、きんぴらごぼう。
I bought boudock and carrots in the farmers market in Union Square. ごぼうも人参もユニオンスクエアのファーマーズマーケットで買いました。
The second dish is squid, scallion dressed with white miso dressing. 2品目はイカとネギのぬたです。
Then spinach dressed with walnut and dressing. ほうれん草の胡桃和え。
Bluefish namerou(chopped fish and mixed with red miso, chopped ginger and scallion). ブルーフィッシュのなめろう。
Pork ginger! 豚肉の生姜焼き!
Beef and Tofu as well as Japanese style potato salad. 肉豆腐とポテトサラダ。
Kiriboshi daikon (dried daikon cooked with carrots and shiitake mushroom). 切り干し大根。
The last one is a main dish and menchi-katsu. Ground pork and beef are mixed with chopped cabagge and onion. I prepared sauce to add to the katsu. It seems that menchi-katsu was the most popular! I bought the meat at my favorite meat store and the meat was ground on site. 最後はメインディッシュで、メンチカツ。合いびき肉に刻んだキャベツと玉ねぎを混ぜています。メンチカツにかける特製ソースも用意しました。メンチカツが一番人気が高かったようです!お肉は私のお気に入りの肉やさんで買い、その場でひいてもらいました。
BGM was also songs from Showa-era. Some people were born in Showa, and the others were born in the era after Showa, but everyone had a great time! Thank you so much for coming! BGMも昭和歌謡。昭和生まれの人たちもいれば、昭和の後に生まれた人たちもいましたが、皆さんとっても楽しんでくださいました!ご参加ありがとうございました!
Please follow my Instargram! 日本語のニュースレターを別途しております。英語では伝えきれないことをお伝えする他、お料理教室やお食事会などのお知らせもニュースレターでお知らせしています。 yoshiko*yoshikoliciousbeauty.com(*を@に変えてください)までお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします。インスタグラムでは、ブログではご紹介していないお料理の写真をいろいろ載せております。是非フォローしていただけましたら幸いです。 集英社のOur Ageで、私の美容食を紹介する連載「NY発!美しくなるトリプル美食」が掲載されております!月1回更新の予定です。是非ご覧ください!

No comments:

Post a Comment