Translate

9/29/2015

Enzyme Syrup with Red Shiso 赤紫蘇入り酵素シロップ

Hello, everyone.  On Saturday, I had a chance to stop by the farmers market in Union Square in NYC.  I got a bunch of red and green shiso respectively.  Shiso contains lots of beta carotene which has antioxidant power!  It is also rich in vitamin A which helps to keep skin and mucous membranes healthy. I have heard that red shiso juice is delicious, and I was interested in making that. However, I realized that I need to put lots of sugar to make red shiso juice, and that discouraged me to do so as sugar is not good for skin.  I then thought about using the red shiso for enzyme syrup.  So this is what I prepared this morning.  In addition to red shiso, I put fuji apple, peaches, three different kinds of pears, pineapple, watermelon, and fresh ginger!  Pineapple is organic which I bought in a local supermarket, and the rest is from farmers market!  I look forward to tasting this!  By the way, the shiso was only $2.00 for this generous portion!  ( I still have some.)  The farmers market in Union Square is the best!
皆様、こんにちは。土曜日、私はマンハッタンのユニオンスクエアのファーマーズマーケットに立ち寄る機会がありました。そこで、赤紫蘇と青紫蘇を1束ずつ買いました。紫蘇は、抗酸化作用のあるベータカロテンが極めて豊富です!肌と粘膜を健康に保つビタミンAも豊富に含んでいます。赤紫蘇のジュースが美味しいと聞いたことがあり、それをつくってみようかなと思ったのです。でも、赤紫蘇のジュースをつくるには砂糖をたくさん使わないといけないことがわかり、砂糖は肌に良くないのでどうしようかな~と思いました。そこで思いついたのが、酵素シロップに赤紫蘇を使うこと。そして、今朝用意したのがこちらです。赤紫蘇に加え、ふじりんご、桃、3種の洋梨、パイナップル、スイカ、そして新生姜を入れました!パイナップルは地元のスーパーマーケットで買ったオーガニックのもので、残りはファーマーズマーケットで買ったものです!どんな味になるのか、とっても楽しみ!ところで、この紫蘇、これだけたっぷりあってたったの2ドルでした!(まだ少し残っています)ユニオンスクエアのグリーンマーケット、やっぱり最高です!

#‎美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #enzymesyrup #shiso  
 

私が参考にしたベータカロテンの含有量のチャートはこちら、そしてビタミンAの含有量のチャートはこちらになります。

 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment