Translate

1/22/2016

Manila Clams and Tomato Pasta アサリとトマトのパスタ

Hello, everyone.  In New York, lots of snow is expected tomorrow.  I hope it won't be serious!  Due to the incremental weather, my local green market tomorrow morning has been canceled.  I then went to Mrs. Greens, the local supermarket which carries many organic foods.  I found Manila clams there! They looked so fresh, so I bought some.
皆様、こんにちは。ニューヨークでは明日、大雪が予想されています。深刻な事態にならないといいけど!悪天候のため、明朝の地元でのグリーンマーケットはキャンセルになりました。そこで、オーガニックの食材をたくさん扱っているスーパーマーケットのミセスグリーンズに買い出しに行きました。そこで、アサリが売られていたんです!とっても新鮮そうだったので、買ってきました。
I have been very busy these days, so I made pasta with Manila clams and tomato which won't take much time.  It was so delicious!  The Manila clams had very rich taste.  I used both cooked tomato and fresh tomato.  I put lots of chopped parsley on the top.  Manila clams and parsley are rich in iron which is necessary to produce collagen.  Tomato is rich in vitamin C.  Eating vitamin C at the same time as iron significantly increases absorption of iron according to this article.  So this dish was not only easy to make and delicious, but also it was logical as beauty food!  Eating very delicious food gives me energy and happiness!  I can do more work now!
このところとても忙しいので、時間のかからないアサリとトマトのパスタにしました。これが、感動的に美味しかったんです!アサリはとっても濃厚な味でした。トマトは水煮と生のと両方使いました。パセリもたっぷりトッピング。アサリとパセリは、コラーゲンを生成するのに必要な鉄を豊富に含んでいます。トマトはビタミンCが豊富。こちらの記事によりますと、ビタミンCと鉄を一緒にとると、鉄の吸収がとってもよくなるとか。つまり、この一品、簡単にできて美味しいだけでなく、美容食としても理にかなっていたわけです!本当に美味しいものを食べると、元気が出てハッピーになれますね。さあ、もう一仕事がんばります!
 
 
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #Manilaclams #tomato #pasta #seafood #MrsGreens
 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします


No comments:

Post a Comment