Translate

12/07/2016

Foods for Home Party ホームパーティーのためのお料理

Hello, everyone!  On Saturday, I was asked to cook foods for my friend's holiday party at her apartment in Manhattan.  Many people came up to say everything was delicious and that made me very happy.  Many foods were simple yet had Christmas spirits with red and green. 
皆様、こんにちは!土曜日、マンハッタンの友人のアパートで行われたホリデーパーティーのお料理をご依頼いただきました。多くの方々が全部美味しかったと伝えにいらしてくださって、とても嬉しかったです。多くのお料理はシンプルですが、赤とグリーンでクリスマス気分を出しました。
This is sautéed Brussels sprouts.  Some people were interested in watching what I was doing.  "What did you just put?"  "Peanuts!"  It was fun to answer to questions while I was cooking.
こちらは芽キャベツのソテーです。何人かの方々は、私がすることを興味をもって見ていらっしゃいました。「今何入れたの?」「ピーナッツ!」などと料理をしながら質問に答えるのも楽しかったです。
This is Kaya, my friend and the hostess of this party.  Kaya was opening about six dozens of oysters!
こちらが、私のお友達でこのパーティーの主催者のかやさんです。かやさんは、6ダースくらいのオイスターを開けてくださったんですよ!
 My French style hayashi rice has become popular last meal of this party.  I made a lot of this, yet it turned out to be like this in a very short time!
 私のフレンチ風ハヤシライスは、このパーティーの人気の閉めの料理になりました。たくさんつくりましたが、あっという間にこのように!
As for the dessert, Ms. Keiko Sheldrake from Cakes by Koko brought these cute mini cupcakes!  As always, very detailed design and the delicious taste were amazing!   
デザートは、ケークス・バイ・ココのシェルドレイク慶子さんが、こちらの可愛いミニカップケーキをもってきてくださいました!いつも通り、とても凝ったデザインと美味しい味が素晴らしかったです!
Many people were chatting until very late.  After I cleaned up and came home, it was almost 2:00 a.m.!  Yet I was happy to see many people enjoyed my foods and I made enough portion for everyone to feel full.
多くの方々が遅くまでお喋りされていらっしゃいました。片づけをして家についたら、午前2時近く!それでも多くの方々が私の料理をエンジョイしてくださって、皆さんがおなかいっぱいになる量をご用意できてよかったです。
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #holidayparty #partyfood

 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします
 

No comments:

Post a Comment