Translate

12/03/2016

Finger Food and Salad for Holiday Party ホリデーパーティーのためのフィンガーフードとサラダ

Hello, everyone!  It's holiday party season!  On this Wednesday, I was asked to prepare finger foods and salad for a holiday party.  There is a closed group of Japanese women in New York in Facebook, and more than 600 women are members.  The founder of the group is Ms. Kiyoko Horvath who is bridal coordinator and photographer, and Kiyoko organized this holiday party.  The venue was the event space in Hanamizuki Café in Chelsea, and we had very good time!
皆様、こんにちは!ホリデーパーティーのシーズンですね!この水曜日、私はあるホリデーパーティのためにフィンガーフードとサラダをつくることをご依頼いただきました。フェイスブック上にニューヨーク在住の日本人女性たちのグループがあり(NY女性の集いといいます)、600人以上の女性がメンバーになっています。そのグループの発起人はブライダルのプランニングとフォトグラファーをされているキヨコ・ホルバートさんで、キヨコさんが主催してくださったホリデーパーティーでした。会場はチェルシーにあるハナミズキカフェのイベントスペースで、とっても楽しいひと時を過ごしました!
The salad is kale salad with many different vegetables, fruits, nuts, and goat cheese.  Hanamizuki Café is known for their rice balls (onigiri), and we had some rice balls as well!  Many people told me that the foods were delicious!
サラダはいろいろな野菜、フルーツ、ナッツ、そしてゴートチーズが入ったケールのサラダです。ハナミズキカフェはおにぎりで知られていて、おにぎりも出ました!多くの方々に、料理が美味しいとおっしゃっていただけました!
About a half of the women were those whom I already knew but I have not seen many of them for a while, so it was a good opportunity to catch up with each other.  There was a lady whom I met for the first time but she often clicks "like" in my Instagram and she said, "I am your fan, and I am glad to meet you and try your food today."  There was another lady whom I knew by name and profession through Facebook and she also said that she has been enjoying to see my posts of food pictures and articles in Facebook.  Those complements made me very happy!
半分くらいの女性はすでにご存知の方々でしたが、しばらくお会いできていない方が多かったので、キャッチアップするいい機会となりました。初めてお会いした方で、私のインスタグラムでちょくちょく「いいね」を押してくださっていて、「ファンです。今日はお会いできて、実際に料理を食べることができて嬉しいです」とおっしゃってくださった方がいらっしゃいました。フェイスブック上でお名前とお仕事だけ存じ上げていた方で、フェイスブックで私の料理の写真や記事の投稿をいつも楽しみにしているとおっしゃってくださった方もおられました。そのようにおっしゃっていただけて、とっても嬉しかったです!


There was a lecture by Ms. Miki Ishida from Shiseido, and she gave some advice about make-up.  I wanted to listen to her lecture more!
資生堂の石田美紀さんによるレクチャーもあり、メーキャップについてのアドバイスをしてくださいました。もっとお話聴きたかったです!
This magician, Sho Kitta was really amazing!  I was watching closed to him, yet I was unable to figure out the tricks!  Sho can be reached through his website.  If you are looking for a magician for your party, I would highly recommend him!  Thank you very much, Kiyoko san for organizing this wonderful group and the party!
マジシャンの喜多翔さん、ほんとに凄かったです!私は近くで見ていましたが、そのトリック、全然わかりませんでした!翔さんは、彼のウエブサイトを通じてコンタクト可能です。パーティー用にマジシャンを探していらっしゃる方、とってもお勧めです!キヨコさん、このような素晴らしいグループとパーティーを主宰してくださって、本当にありがとうございました!


#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #holidayparty #partyfood #fingerfood

 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment