Translate

11/05/2013

Wild Rice ワイルドライス

I used to believe that "wild rice" was rice, but I later learned that wild rice was not rice; it was grass.  Wild rice has nutty flavor and I think it produces a long-lasting feeling of satiety, but as it is not rice, we won't have to worry about gaining weight by eating wild rice.  Wild rice is a gluten free food, so it would be good for people who would like to avoid gluten.  The other day, I introduced some benefits of wild rice at http://yoshikoliciousbeauty.blogspot.com/2013/11/lunch-for-reunion.html, and I then prepared another wild rice salad.  The other day, I did not use any leaf vegetable but here, I mixed mustard green.  I think kale would be good, too!
私、以前はワイルドライスってお米と思っていたのですが、その後、ワイルドライスはお米ではなく、草であると知りました。ワイルドライスはナッツのようなフレーバーがあり、腹持ちもいい気がしますが、お米でなければワイルドライスを食べても太る心配しなくていいということですよね。先日、ワイルドライスの効能について、http://yoshikoliciousbeauty.blogspot.com/2013/11/lunch-for-reunion.htmlでご紹介させていただきましたが、その後、別のワイルドライスサラダもつくってみました。先日のワイルドライスサラダでは葉野菜を使いませんでしたが、ここではからし菜をミックスしました。ケールでも合うと思います!
Also, I put wild rice in a mushroom soup tonight and it was QUITE delicious!  I put garlic, onion, milk, heavy cream as well as freshly-grated Parmesan cheese and then put chopped parsley on the top. 
それから今晩は、マッシュルームスープにワイルドライスを入れてみたのですが、これがか~な~り~(強調!笑)おいしかったです!ニンニク、玉ねぎ、牛乳、生クリーム、そしてすりおろしたてのパルメザンチーズも入れて、刻んだパセリをトッピングしました。


No comments:

Post a Comment