Translate

4/14/2014

Kale Salad with Chicken Liver チキンレバー入りケールのサラダ

Hi, everyone, how are you?  It has gotten warm in New York!  It is more like early summer in the past few days.  I made kale salad with chicken liver for lunch today!
皆様こんにちは。お元気でお過ごしでしょうか。ニューヨークは暖かくなりました!ここ数日は、初夏のような気候です。今日は、ランチにチキンレバー入りのケールのサラダをつくりました!
Chicken liver is rich in iron so I try to eat it but it is not easy to use liver for showy dish.  But here, I think this looks nice!  I first sautéed chicken liver with olive oil, and then put salt, pepper, and balsamic vinegar.  This turned to be pretty tasty!  I thought I should have put more liver here.  In addition to the liver, I roasted potatoes with rosemary, and also included olives, chickpeas, and red bell peppers.  It was yummy and I felt full with this one dish.
チキンのレバーは鉄が豊富なのでなるべく食べるようにしているのですが、レバーを華やかなお料理に使うのはなかなか簡単ではありません。でもこれは、なかなかいい感じになったと思います。レバーはオリーブオイルでソテーして、塩胡椒とバルサミコビネガーを入れました。とってもおいしくできました!もっとレバーを入れればよかったなあ、と思ったほどです。レバーに加え、ローズマリーと共にローストしたジャガイモ、そしてオリーブ、ひよこ豆、赤ピーマンを入れました。おいしくて、この一皿でおなかがいっぱいになりました。

チキンレバーの鉄の含有量は、こちらのチャートを参考にさせていただきました。
http://www.eiyoukeisan.com/calorie/nut_list/iron.html

By the way, this is the short movie from my cooking class at New York Mama Salon!  Please take a look of this!  This is really short and cute!
ところで、こちら、ニューヨークママサロンで開催させていただきました私のお料理教室の短い動画です!ほんとに短いので、お手間はとらせません!(苦笑)是非是非ご覧くださいませ!テンポのいい楽しい音楽をつけて可愛く仕上げてくださいましたのは、主催してくださったニューヨークママサロンの直子さんです!! どうもありがとうございました!!!
http://www.youtube.com/watch?v=pAcqHsp5e0c&feature=youtu.be


ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
ここでNY在住の皆様にお知らせがあります。

4月18日のこちらのイベントまであと数日になりました!私はディナーを承っております。本日、この「美のレシピシリーズ」の1回目が行われたのですが、その模様は、主催された式部会の青木理恵さんのブログ(http://ameblo.jp/ny-shikibu/entry-11822962420.html)でご覧いただけます。とっても盛会で、皆さん大満足されたとのこと!私もお話を伺いたかったのですが、今日は都合がつかず、残念!金曜日は是非、手早く準備をすませてお話をしっかり伺いたいと思っています。18日のお申し込みは前日の午後6時までとのこと!是非この機会をお見逃しなく~!!!

No comments:

Post a Comment