Translate

12/27/2014

New England Clam Chowder ニューイングランドクラムチャウダー

Hello, everyone!  Do you like New England clam chowder or Manhattan clam chowder?  I LOVE New England clam chowder!  Clams are good resource for zinc, and zinc would help to repair damaged tissues according to this article.  I usually use canned clams only, but today, in addition to the canned clams, I added shelled clams which I bought in the local green market yesterday morning.  This was pretty delicious!  When I was doing my cooking class about 10 years ago, I taught how to make New England clam chowder.  Being able to cook delicious New England clam chowder at home makes me feel very happy!
皆様、こんにちは!皆さんはニューイングランドクラムチャウダーとマンハッタンクラムチャウダー、どちらがお好きですか?私は断然ニューイングランドクラムチャウダーです!クラムは亜鉛をとるのにいい食材ですが、こちらの記事によりますと、亜鉛はダメージを受けた細胞の組織を修復する手助けをしてくれるそうです!通常は缶入りのクラムだけを使うのですが、今日はそれに加えて、昨日の朝、グリーンマーケットで買ってきた殻つきのクラムも入れました!とっても美味しかったです!約10年前にお料理教室をしていたとき、ニューイングランドクラムチャウダーをご教授させていただきました。自宅で美味しいニューイングランドクラムチャウダーがいただけるって、とっても幸せな気分になります!
 
 

 
 
 
NY在住の皆様へ
次回のNY式部会でのお料理教室、3月2日(月)10時半~1時半にやらせていただくことになりました。メニューはまだ考え中ですが、時期的に「冬が終わる前に食べておきたい美容食」がテーマになると思います。このニューイングランドクラムチャウダー、レストランに行かなくても自宅で美味しいのがつくれたら嬉しい!という方のためにいかがかしらと思っております。ご興味のおありの方、是非3月2日、あけておいてくださいましたら幸いです。どうぞよろしくお願いいたします。
 

No comments:

Post a Comment