Translate

11/26/2015

2015 Thanksgiving Dinner 2015年の感謝祭ディナー

Hello, everyone!  Happy Thanksgiving!  I hope everyone in America enjoyed Thanksgiving dinner with family and friends today.  I am truly blessed with having a nice Thanksgiving dinner with my family at home.  We started today's dinner with carrot ginger soup!  I put onion, celery, apple, cinnamon, and little bit heavy cream as well.  I lightly boiled purple cauliflower and put them for topping along with chopped carrot green.  It was delicious!  When you boil purple cauliflower, you need to add a good amount of vinegar, otherwise you will lose the purple color.
皆様、こんにちは!感謝祭おめでとうございます!アメリカにいらっしゃる皆様におかれましては、ご家族や友人とサンクスギビングディナーをエンジョイされたことを祈っております。私も家で家族と素敵なサンクスギビングディナーをいただけたこと、本当に有難いと思っています。今日のディナーはまず、キャロットジンジャースープでスタートしました!玉ねぎ、セロリ、リンゴ、シナモン、そして生クリームも少し入れました。軽く茹でた紫のカリフラワーを、刻んだニンジンの葉っぱと共にトッピングに使いました。美味しかったです!紫のカリフラワーを茹でるときは、お酢をある程度入れてくださいね。でないと、紫の色がなくなってしまいます。
As for the stuffing, I used pear, chestnut, apple, chicken apple sausage, prune, and walnut.  This is my go-to method of making stuffing!
スタッフィングは洋梨、栗、リンゴ、チキンアップルソーセージ、プルーン、胡桃が入っています。私の定番のスタッフィングです!
I brined the turkey overnight.  In addition to salt, vegetable broth, and some dry herbs, I put sliced apples as well.  This turkey was the juiciest turkey I'd ever made!  It was so delicious!  I also added roasted Brussels sprouts, carrots, and purple onions on the side.
ターキーは一晩、塩水につけておきました。塩とベジタブルブロスといくつかのドライハーブに加え、スライスしたリンゴも入れました。そうしたら、今までにないくらいしっとりしたターキーになりました。本当に美味しかったです!ローストした芽キャベツ、ニンジン、紫玉ねぎを添えました。
 

#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #Thanksgivingdinner
 
 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします





No comments:

Post a Comment