Translate

12/20/2015

Beet and Apple Salad ビーツとリンゴのサラダ

Hello, everyone.  It's high season for parties!  On Friday, there was a party organized by a group of Japanese women in New York.  This group was founded on Facebook by Ms. Kiyoko Horvath who is a photographer and wedding planner.  More than 500 Japanese women in New York have registered as a member for this group!  Kiyoko has attended my cooking class, and I was asked to make beet and apple salad for this party.  I updated my recipe and added pomegranate.  This sweet and sour salad was very popular and complimented it saying that it was delicious. There was a lady who used to work as a chef in a famous restaurant in New York, and even she admitted that it was delicious. For that, I was grateful and honored.
皆様、こんにちは。パーティの多い季節ですね!金曜日は、ニューヨークの日本人女性たちのグループによるパーティがありました。このグループは、フォトグラファーでウエディングプランナーでもあるキヨコ・ホーバートさんがフェイスブックでつくられたグループです。500人以上の女性がメンバー登録しているんですよ!キヨコさんは私のお料理教室にいらしてくださったことがあり、このパーティ用にビーツとリンゴのサラダをリクエストしてくださいました。私はレシピをちょっとアップデートして、ザクロも加えました。この甘酸っぱいサラダ、大好評で、皆さん、とっても美味しいとおっしゃってくださいました。ニューヨークの著名なレストランでシェフをされていた方もいらしていて、その方にも「これ、美味しい!」とおっしゃっていただき、とっても嬉しかったです!

There were many foods in the party!  I ate a lot, too!
パーティにはたくさんのお料理が!私もたくさん、いただきました。
The location was Caelum Gallery in Chelsea, and about 80 people attended the party.  Some of my cooking class also made it to the party. One of my students told me that she makes the "vegetables with sour miso formed with cercle" every time when she has guests at home and everyone is amazed and she is very happy with the complements!  Her story made me very happy, too!
場所はチェルシーのセーラムギャラリーで、約80人もの方々がこのパーティに参加されました。私のお料理教室にいらしてくださったことのある方々も多くいらしていました。そのうちのお1人は、お客様がいらっしゃるたびに「セルクル仕立ての酢味噌あえ」をつくられていて、いつもお客様たちがすごいとおっしゃってくださり、褒めていただいてとても嬉しいとおっしゃっていました。そのお話を聞いて、私もとってもハッピーな気持ちになりました!
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #salad #beet #apple #pomegranate #walnut

Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment