Translate

8/25/2016

Fruity Quinoa Salad  フルーティーなキヌアのサラダ

Hello, everyone!  Today, I made quinoa salad with many different kinds of fruits, vegetables, as well as nuts!  I put 2 layer white peach, raisin, corn, celery, yellow and orange bell pepper, tomato, parsley, almond, and walnuts.  Regarding the seasonings, I used salt, black pepper, olive oil, and tomato vinegar.  This was pretty delicious!
皆様、こんにちは!今日は、いろいろな種類のフルーツ、野菜、ナッツを入れたキヌアのサラダをつくってみました!2層の白桃、レーズン、コーン、セロリ、黄色とオレンジのピーマン、トマト、パセリ、アーモンド、胡桃です。味付けには塩、黒胡椒、オリーブオイル、トマトビネガーを使いました。なかなか美味しかったです!
Quinoa is known to be rich in protein, calcium, iron, as well as fiber and low in fat.  According to this article, quinoa is a seed and not a grain so it is gluten free.  It would be a good option for people who try not to eat gluten!
キヌアはたんぱく質、カルシウム、鉄、植物繊維が豊富で、脂質は少ないことで知られています。こちらの記事によりますと、キヌアは穀物ではなく種なので、グルテンフリーとのこと。グルテンをとらないようにしている人には嬉しい選択肢ですね!
I bought the 2 layer white peach in the newly opened Eataly in the World Trade Center Mall.  I have never seen this kind of peach before!
2層の白桃は、新しくオープンしたばかりのワールドトレードセンターモールのイータリーで買いました。こんな桃、見たことなかったです!
The inside of the peach is like this.  It had very rich taste!
桃の中はこのような感じ。とっても濃厚な味でした!
I bought the raisin in the same Eately too.  It was my first time to see raisins on the vine!  Very unusual!  The size of the each raisin is big and it has rich taste as well.
レーズンも同じイータリーで買いました。つるに付いたままのレーズンなんて、初めて見ました!珍しい!それぞれのレーズンが大きくて、味も濃厚でした。
I poured this quinoa salad on salmon for dinner.  This one plate dish had lots of vitamins and protein!  We definitely got our fill!
ディナーでは、サーモンの上にこのキヌアのサラダをかけました。この1皿料理にたくさんのビタミンとたんぱく質がつまってます!これだけで十分おなかいっぱいになりました!
The salmon was wild caught in Alaska.  It was usually inexpensive, and the taste was so good!
サーモンはアラスカの天然物。珍しくお安くて、とっても美味しかったです!
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #quinoa #salad #salmon

 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。ちなみに、今月初めにコーンとニンジンのかき揚げをご紹介しましたが、その後揚げないでオーブンでつくるつくり方を編み出し、最近配信したメルマガでレシピをお知らせしました!どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment