Translate

8/17/2016

Grilled Tofu and Summer Vegetables 豆腐と夏野菜のグリル

Hello, everyone.  There are so many vegetables I want to buy in farmers market in summer!  I bought zucchini, corn, okra, and tomato, and grilled them together with tofu.  I used little bit of sesame oil when I grilled them in grill pan.  I thought about making sauce to pour onto them, but after all, I only sprinkled little bit of salt.  I think that was a good choice, because I was able to enjoy the natural taste of the summer vegetables!  This was quite simple and easy, yet delicious!
皆様、こんにちは。夏のファーマーズマーケットには買いたい野菜がいっぱい!ズッキーニ、コーン、オクラ、トマトを買ってきて、豆腐と共にグリルしました。グリルパンでグリルしたときに、少しごま油を使いました。これにかけるソースをつくろうかなぁと思ったのですが、結局、塩を少しぱらぱらっとふりかけるだけにしてみました。これがなかなか正解で、夏野菜の自然な味を楽しむことができました!シンプルで手間がかからず、美味しかったです!
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #tofu #vegetables #vegetarian #vegan

 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。ちなみに、今月初めにコーンとニンジンのかき揚げをご紹介しましたが、その後揚げないでオーブンでつくるつくり方を編み出し、最近配信したメルマガでレシピをお知らせしました!どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment