Translate

1/11/2017

Pickled Herrings and Vegetables ニシン漬け

Hello, everyone!  Last week, I made "Nishinzuke" or pickled herrings and vegetables.  My father's mother was from Hokkaido (Northern Japan) and she made this nishinzuke when I was a child during winter.  When I am too busy to cook, if I had this, it is good because I can take both vegetables and protein with this one dish.  It is fermented food so it is healthy as well.
皆様、こんにちは!先週、ニシン漬けをつくりました。私の父方の祖母は北海道出身で、冬になると、子供のときによくこれをつくってくれていたのです。忙しくて料理をしている時間がないときでも、これがあれば、1品で野菜とたんぱく質がとれるのがいいですね。発酵食品なので、健康的でもあります。
"Mikaki nishin" which is dried herring is required to make "nishinzuke" and I bought this in Daido, Japanese grocery store in White Plains, NY.
ニシン漬けをつくるには身欠きニシンが必要で、私はこれをホワイトプレーンズの大道で買いました。
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #herring #pickled #winter #Japanesefood #fermentedfood 

 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。
どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment