Translate

8/15/2014

Scottish Salmon スコットランドサーモン

Hello, everyone!  Salmon is a very good source of omega-3 fatty acids, astaxanthin which is an antioxidant, as well as vitamin B-6 which would help to absorb protein, therefore salmon is very good for skin!  However, I have been hesitate to buy farmed salmons since I read about controversial situation about salmon farming.  At the same time, I have been wondering if all the farmed salmons can be harmful and I should avoid all.  The other day, I attended a cooking event by the chef Kakusaburo Sakurai from Wasan, the Japanese restaurant in East Village, and salmon sashimi was served in the event.  They were amazingly delicious!  I asked Mr. Sakurai about the salmons, and he said that they were farmed salmons in Scotland and they recently have a good reputation.  He suggested me to buy salmons from Japanese grocery stores if I eat them in raw.  I would do so if I eat them in raw, but I thought if I cook the salmons, those in the American super markets might be ok, therefore I looked for Scottish farmed salmons in local super markets.  I then found a super market where Scottish farmed salmons were available! 
皆様、こんにちは!サーモンはオメガ3脂肪酸、抗酸化作用のあるアスタキサンチン、そしてたんぱく質の吸収を助けてくれるビタミンB-6をとるのにとってもよい、つまりとても美肌効果のある食材です。でも、サーモンの養殖にまつわる論議を知ってから、養殖のサーモンを買うことを躊躇してきました。同時に、養殖のサーモンすべてが危険で避けるべきなのかしら、とも思っていました。そんなとき、イーストビレッジにある日本食レストランの和参の櫻井覚三郎シェフによるクッキングイベントに参加し、そこでサーモンのお刺身が出されました。これが、素晴らしく美味しかったのです!そこで私は、櫻井さんにサーモンについて聞きましたところ、それはスコットランドで養殖されたサーモンで、最近スコットランドの養殖サーモンは評判がいいとのことでした。櫻井さんは、生で食べるのであれば日系の食料品店で買うことを勧められました。私も生で食べるのであればそうしますが、調理するならアメリカのスーパーでもいいかもしれないと思い、スコットランドの養殖サーモンを探してみました。すると、あるスーパーで売られていたのです!
These were the prices of other farmed salmons available in the same super market.  Scottish salmons were slightly more expensive compared to other farmed salmons.
こちらは、同じスーパーで売られていた他の養殖サーモンのお値段です。スコットランドのサーモンの方が少し高いですね。
I then prepared salmon meunière.  This was truly delicious!  Thank you very much, Mr. Sakurai!  From now on, when I buy farmed salmons, I would always look for Scottish salmons!  I also prepared beet risotto, and this risotto was pretty good, too!  I boiled beet greens and then sautéed them with butter, and they were very good as well!  I am very happy with this dish!
私はこのサーモンをムニエルにしました。本当に美味しかったです!櫻井さん、ありがとうございます!これからは、養殖のサーモンを買うのであれば、いつもスコットランドのサーモンにします!ビーツのリゾットも用意したのですが、これもかなり美味しくできました!ビーツの葉っぱも茹でてバターでソテーし、これもとても美味しかったです!大満足な1皿になりました!
 
If you are in New York and have not tried Wasan, please check here!  They serve various amazing foods!
ニューヨークにいらして、まだ和参にいらしたことのない方は、是非こちらをご参照ください!バリエーション豊かな美味しいお食事がご用意されています!

No comments:

Post a Comment