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11/16/2014

Dinner for A Cold Day 寒い日のための夕ごはん

Hello, everyone.  It has been very cold these days, and I try to eat food which makes my body warm.  Ginger, garlic, scallion, and sake kasu (the lees left over from sake production) are good examples of foods which make your body warm.  Your skin also benefits from an increase in blood circulation.  So, this was dinner I prepared for tonight!
皆様、こんにちは。このところとっても寒く、私はからだを温めるものをなるべく食べるようにしています。生姜、ニンニク、ネギ、酒かすは、からだを温める食べ物の好例ですね。血行が良くなることは肌のためにも大事です。そこで、今晩の夕ごはんはこちらを用意してみました!
The soup is sake kasu soup.  I love sake kasu soup!  It really makes the body warm!  I used this sake kasu which is available in Japanese grocery stores in New York and I mixed white miso, ginger and other seasonings into the soup. 
おつゆは酒粕汁です。私は酒粕汁が大好き!本当にからだが温まります!ニューヨークの日本食料品店で買えるこちらの酒粕を使い、白味噌、生姜、その他調味料を混ぜました。
In addition to daikon, carrot, tofu, and scallion, I put monk fish as well in the soup.  I got very fresh monk fish in the local green market yesterday!
大根、ニンジン、豆腐、ネギに加え、アンコウも酒粕汁に入れました。昨日、地元のグリーンマーケットでとっても新鮮なアンコウが買えたんです!
The salmon was marinated with soy sauce and ginger before it was grilled.  In cold season, I am often not in a mood of eating raw vegetables.  Instead, I like to eat roasted or briefly boiled vegetables.  I here roasted carrots, Brussels sprouts, and purple daikon and briefly boiled orange cauliflower.  I see lots of colorful vegetables in green markets these days!  I bought this purple daikon yesterday for the first time, and it was pretty delicious!
サーモンは、グリルする前に醤油と生姜につけておきました。寒くなると、私はあまり生野菜が食べたい気分ではなくなります。代わりに、ローストしたり軽く茹でたりした野菜を食べたくなります。ここではニンジン、芽キャベツ、パープルの大根をローストし、オレンジのカリフラワーを軽く茹でました。このところ、グリーンマーケットでカラフルな野菜をたくさん見かけます!パープルの大根も昨日、初めて買ったのですが、なかなか美味しかったです!
I prepared the sauce for these vegetables.  I got inspiration from Bagna càuda sauce, but I added white miso, grated ginger, and little bit of soy sauce.  This sauce was pretty good!
この野菜につけるソースも用意しました。バーニャカウダソースからインスピレーションを得ていますが、それに白味噌、おろした生姜、醤油を少し足しました。このソース、なかなか美味しかったです!
The rice is multi-grain rice with black soybeans.  I really like this rice and I feel very healthy!  I recently learned that putting ice cubes in rice right before we turn on the fire, the taste of rice would get better, and I put ice cubes today. 
ご飯は、黒豆入りの雑穀ご飯です。私はこのご飯が大好きで、とってもヘルシーって感じです!先日、テレビで氷を入れて炊くとご飯が美味しくなるとやっていたので、今日も氷を入れてみました。
Regarding the benefits for skin we can get from black soybeans, please check my past article
黒豆の美肌効果については、私の過去の記事をご覧くださいね!


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