Translate

6/20/2016

Pork with Turmeric Rice ポークのターメリックライス添え

Hello, everyone.  It's getting hot.  When the weather is hot and I am busy, ethnic one-dish meal is good to me.  I made this the other day.  I sautéed pork chop and added some pineapples.  When I made turmeric rice, I put many chopped vegetables including ginger, onion, scallion, and garlic scape.  Regarding garlic scape, I was able to get very tender ones in my local green market.  I put the turmeric rice on the dish and placed the pork and pineapples on the rice.  I added chili sauce and cilantro.  This was delicious!  I like my idea of putting generous amount of vegetables into turmeric rice!
皆様、こんにちは。暑くなってきました。暑くて忙しいときは、エスニックフードのワンプレート料理が便利。先日は、こちらをつくりました。ポークチョップをソテーして、パイナップルを加えました。ターメリックライスには、生姜、玉ねぎ、細ネギ、そしてニンニクの芽を刻んだのをたくさん入れました。ニンニクの芽は、地元のグリーンマーケットでとても柔らかいのが手に入るのです。ターメリックライスをお皿に盛って、その上にポークとパイナップルを置きました。それからチリソースとシラントロを加えました。美味しかったです!ターメリックライスに野菜をたっぷり入れるアイデア、なかなか気に入っています!
#美容食‬ #beautyfood #NY #NewYork #turmetic #rice #pork #garlicscape #ethnic #summer
 
Please follow my Instagram
 ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
日本語のメルマガを始めました。ブログでは英語で伝えやすいことに限られがちですので、伝え切れていないことを少しずつお伝えさせていただきたいと思っております。

yoshiko@yoshikoliciousbeauty.comまでお知らせいただけましたら、メーリングリストに入れさせていただきます。どうぞ宜しくお願いいたします

No comments:

Post a Comment