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9/29/2013

Persimmon 柿

Persimmons are in season!  Generally speaking, fruits are known to be rich in Vitamin C, but persimmons are particularly rich in Vitamin C!  Therefore, I would like to have persimmons as much as I can while they are in season.  For today's dinner, I grilled a wild salmon I bought yesterday and put fruity sauce made of persimmon, red bell pepper, and kiwi, and it was very delicious!  Red bell pepper and kiwi are also particularly rich in Vitamin C as well.  When I grilled the salmon, I used a little bit of balsamic vinegar.
柿のシーズンですね!一般的にフルーツはビタミンCが豊富と言われていますが、柿は特にビタミンCが豊富なんです!ですから、シーズンのときに、なるべく柿をいただきたいと思っています。今晩は、昨日買った天然のサーモンをグリルし、それに柿と赤ピーマン、キウィを使ったフルーティなソースをかけたのですが、なかなかおいしかったです!赤ピーマンとキウィも、ビタミンCが特に豊富な食材です。サーモンをグリルしたときは、バルサミコビネガーも少し使いました。
Yesterday, I put persimmon in kale and quinoa salad.  This salad also includes kiwi, tomato, goat cheese as well as walnut.
昨日はケールとキヌアのサラダに柿を入れました。このサラダには、キウィ、トマト、ゴートチーズ、そして胡桃も入っています。
Back in January, I made this as an appetizer and posted in my Facebook and it was quite popular.  I here used kiwi, cream cheese as well as pistachio.
この1月には、こちらをアペタイザーとしてつくり、フェイスブックに載せたのですが、なかなか人気がありました。これはキウィ、クリームチーズ、ピスタチオを使っています。

私が参考にしたビタミンCの含有量のチャート、ご参考までにご紹介させていただきますね。
http://www.eiyoukeisan.com/calorie/nut_list/vitamin_c.html