Translate

7/13/2013

Green Market & Callaloo グリーンマーケットとカラルー

My Saturday is usually started with going to a local green market.  When I left my home, it was little bit raining but when I arrived, I did not need an umbrella.  Lucky!  I started with the fish vendor which always has a line.  I bought blue fish, clams, and squid today.
土曜日は通常、地元のグリーンマーケットに行くことからスタートします。今日は家を出る頃は小雨が降っていましたが、着いたら傘をささずにすんでラッキー!まずはいつも行列ができている魚屋さんからスタート。今日は鯵とアサリとイカを買いました。


This is the bread vendor where I always buy San Francisco sourdough.  When the vendor sees my face, I even don't have to order.  He automatically pulls out a San Francisco sourdough and passes it to me.  lol
私がいつもサンフランシスコサワードゥを買うパン屋さん。もう私の顔を見ただけで、オーダーする必要もなく、自動的にサンフランシスコサワードゥを出して渡してくれます。笑
And then I bought Mutsu apples.
りんごはここでむつをゲット。
Last week for fava beans!?  I had to get them!
ソラマメはもう最後?買わないわけにいきませんね!
I also bought beets and cucumbers.  I am going to pickle one cucumber in salt koji (rice malt).
ビーツとキュウリも買いました。キュウリは、1本は塩麹に漬けるつもりです。

Kale is always $1.00 for a bunch in this volume in this vendor, while all other vendors sell the similar kale for $3.00.  Therefore, I always buy a bunch of kale here, but I did not buy kale today because other kind of leaf vegetable caught my attention.
このベンダーでは、ケールはいつもこのボリュームで1束1ドル。他のベンダーは皆、似たようなケールを3ドルで売っているんですけどね。なのでいつもここでケールを買うのですが、今日は買いませんでした。というのは、同じベンダーで別の葉野菜に目がいったからなんです。
I was not familiar with this so I asked the name and it was callaloo and I was explained that it is Caribbean spinach.  People who knew callaloo were happily picking this up without any hesitation, so I thought I should try this.  And this was only $2.00 per bunch in this volume!   Some leaves are as big as a palm of my hand.
見慣れない野菜だったので名前を聞いたら、カラルーというもので、カリブのホウレンソウだと説明されました。カラルーを知っている人たちは皆嬉しそうにためらいもなくこれを買っていたので、トライしなきゃ!と思いました。このボリュームでたったの2ドルだったんですよ!葉っぱによっては手のひらくらいの大きさになります。
However, when I checked the callaloo's nutrition facts later, I was so shocked to learn that it is calorie-dense and rich in carbohydrates and fat!  OMG!!!  I have never thought about that there is a leaf vegetable which is calorie-dense and rich in carbohydrates and fat.  Buy I have to use this for something.  I hate to waste food! 
ところが後でカラルーの栄養素について調べてみたところ、カロリーが高くて炭水化物と脂肪も多いとわかって大ショック!え~???カロリーが高くて炭水化物と脂肪も多い葉野菜が存在するなんて、思ってもみませんでした。でも何かに使わなくちゃ。食べ物を無駄にするわけにいきません。

So I mixed callaloo with clam and tomato pasta tonight.  Clam is iron-rich food which is important for beauty food.  Of course, I would enjoy simple pasta with clams only but by adding tomatoes, we can get lycopene which would be helpful for skin lightning.  By adding callaloo, this dish looks pretty, doesn't it?  The callaloo certainly smells like spinach and the taste was good, too.  Of course, I reduced the amount of the pasta more than usual here as I added callaloo.  But I still have a lot of callaloo!  OMG.  When I get another good idea, I will let you know!
それで今夜はアサリとトマトのパスタにカラルーをミックスしました。アサリは鉄が多く、美容食に重要な食べ物です。勿論、アサリだけのシンプルなパスタも好きですが、トマトを加えることで、美白効果が期待できるリコピンを得ることができます。カラルーを加えて、彩的にもいい感じですよね。匂いは確かにホウレンソウという感じで、味もおいしかったですよ。勿論、カラルーを加えた分、パスタの量はいつもより控えめにしました。ああ、でもまだ大量にあるカラルー、どうしよう。苦笑。またいいアイデア思いついたらご紹介させていただきますね!








No comments:

Post a Comment